27 Mar 2007

Υπάρχει?

??????


Πολλές φορές έχω σπάσει το κεφάλι μου.
Και δεν το έχω σπάσει σε κανένα τοίχο, αλλά στην αναζήτηση της αλήθειας.
Υπάρχει (συλλογίζομαι ο άμοιρος) αλήθεια ή δεν υπάρχει?
Και αν υπάρχει, που είναι?

-Σκάσε ρε, πολλά ρωτάς. Μου έλεγε ο μπαμπάς μου όταν ήμουνα μικρός.
-Μα, δεν ρωτάω πολλά. Ένα πράμα ρωτάω. Μιά ερώτηση κάνω. Πολλά είναι η μία ερώτηση?
-Ναι, πολλά είναι, να μη ρωτάς.
-Και πως θα μάθω αν δεν ρωτήσω?
-Τι θες να μάθεις? δεν πας σχολείο? δεν έμαθες για τον Κολοκοτρώνη?
δεν έμαθες για τον Καραϊσκάκη? δεν έμαθες για το κρυφό σχολειό?

-Αυτά τα έμαθα
-Ε, τι άλλο θες να μάθεις?
-Αν υπάρχει αλήθεια.
-Και τι σε νοιάζει εσένα αν υπάρχει αλήθεια?
-Με νοιάζει γιατί θέλω να μάθω αν όλα αυτά που έμαθα είναι και αλήθεια.
-Έχεις ακούσει αυτό που λένε.... «σκάσε και διάβαζε»?
-Όχι, δεν το έχω ακούσει.
-Άκουτο τώρα λοιπόν, «Σκάσε και διάβαζε και μη ρωτάς»

Ήταν φανερό ότι ο μπαμπάς δεν ήθελε να μου πει τίποτα για την αλήθεια.
Στο σχολείο, πάλι δεν μου έλεγαν τίποτα.
-Κυρία, Κυρία, να κάνω μία ερώτηση?
-Για να δούμε πάλι araxtouli ponirouli, τι θα ρωτήσεις....
-Κυρία, υπάρχει αλήθεια ή δεν υπάρχει
-Μην ξαναρωτήσεις τέτοια πράματα μέσα στην τάξη. Και πούσε, αύριο πες στον πατέρα σου να έρθει από δω να μιλήσουμε.

Ήταν επίσης φανερό ότι εγώ δεν θα συνέχιζα στο σχολείο. Δεν θα μάθαινα γράμματα.
Τα υποχρεωτικά μόνο. Κάτι σαν την υποχρεωτική θητεία.

Η μαμά, ήταν η μόνη βέβαια που ανησυχούσε για το καμάρι της.
-Και δεν θα ξαναπάς σχολείο araxtouli?
-Όχι.
-Και γιατί ρε κολ.......αγοράκι μου?
-Γιατί τι να κάνω στο σχολείο, εγώ μιά ερώτηση έκανα και κανένας δεν μου απαντάει, τι θα μάθω αφού δεν μου απαντάνε?
-Τόσο δύσκολη ερώτηση έκανες που δεν ξέρανε να σου απαντήσουν?
-Μάστα.
-Και ποια ήταν αυτή η ερώτηση περικαλώ?
-Αν υπάρχει αλήθεια, μήπως ξέρεις να μου απαντήσεις εσύ?
-Και τι σε νοιάζει εσένα ρε βλαμμένο αν υπάρχει αλήθεια? δεν κοιτάς να πάρεις κανένα κολόχαρτο μπας και διοριστείς αύριο σε κανά Δήμο.....
-Μαμά γιατί αγριεύεις? μιά ερώτηση έκανα...
-Να μην την ξανακάνεις αυτήν την ερώτηση πουθενά.

Μα, τι διάολο...ταμπού είναι? (κάπου διάβασα για τα ταμπού) γιατί δεν μου λένε?
Πως θα ζήσω εγώ? πως θα αναπτυχθεί το μυαλό μου? πως θα γίνω άνθρωπος αφού σε μιά ερώτηση που κάνω δεν μου απαντάει κανείς?
Έτσι σκεφτόμουν τότε που ήμουν μικρός και αποφάσισα για το καλό μου να μάθω.
Οπωσδήποτε πρέπει να μάθω αν υπάρχει αλήθεια, σκέφτηκα.
Βέβαια, μετά από χρόνια, ακόμα το ψάχνω. Ακόμα δεν έμαθα.
Αλλά, σας βεβαιώνω ότι είμαι κοντά. Το νοιώθω. Πλησιάζω στη γνώση.
Το πολύ, πολύ να μου χρειαστούν ακόμα 20-30 χρόνια, αλλά θα το μάθω. Αυτό έχει σημασία.
Είμαι τόσο πεισματάρης που θα το μάθω. Έτσι κι αλλιώς δεν νομίζω πως τίποτ άλλο αξίζει τον κόπο σ αυτή τη ζωή.
Βέβαια το μυαλό μου τρέχει ακόμα πιο πέρα και σκέφτομαι και τούτο...
2 περιπτώσεις υπάρχουν.
Η μία είναι να υπάρχει η αλήθεια και η άλλη να μην υπάρχει.
Αν δεν υπάρχει, έχει καλώς. Λύθηκε το μυστήριο.
Αν όμως υπάρχει? θα προκύψει ένα άλλο ερώτημα...αμείλικτο και σκληρό σαν το πρώτο..... Αν υπάρχει, ΓΙΑΤΙ δεν τη λένε?

Εδώ σε θέλω.
Αλλά αυτό, το δεύτερο ερώτημα θα το αφήσω στους απογόνους μου.
Εγώ, θα τους πω, βρήκα το πρώτο, βρέστε και εσείς τώρα το άλλο.
Δεν θα τα κάνω όλα μόνος μου.

Έχω κι άλλες δουλειές να κάνω (αν έχω τότε)






araxtos & ?

19 comments:

  1. Όχι, όχι. Αν υπάρχει αλήθεια, το αμέσως επόμενο που θα ρωτούσα εγώ θα ήταν "ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ?", και όχι "ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΗ ΛΕΝΕ?".

    Πάντως, αν μεγαλώσω και αν κάνω παιδί και αν με ρωτήσει αν υπάρχει αλήθεια, πραγματικά δεν ξέρω τι θα μπορούσα να του απαντήσω. Μάλλον θα του'λεγα "όταν μεγαλώσεις θα καταλάβεις". Μια φράση που μου έλεγε πολύ συχνά ο θείος μου, όταν του έκανα κάτι παρόμοιες ερωτήσεις.

    ReplyDelete
  2. Anonymous27/3/07 14:38

    (ακολουθεί σεντόνι)

    Κοίτα, εμένα η δασκάλα μου μού απάντησε σ'αυτή την ερώτηση και τώρα θα σου πω κι εσένα την απάντηση, τυχερέ.

    Υπάρχει η αλήθεια, είναι η αντικειμενική και η υποκειμενική.

    Στην αντικειμενική αλήθεια ανήκουν οι νόμοι της φυσικής, τα μαθηματικά αξιώματα, τα ιστορικά γεγονότα (ότι συνέβησαν, όχι η ανάλυσή τους), πράγματα δηλαδή που είναι αποδεκτά από όλο τον κόσμο.

    Όλα τ'άλλα, όλες οι άλλες υπόψεις δηλαδή, ανήκουν στην υποκειμενική αλήθεια.

    Βέβαια, ένας μηδενιστής θα έλεγε πως η ζωή μας είναι μια ψευδαίσθηση, οπότε ομοίως και τα συμπεράσματα μας για τη ζωή και την αλήθεια είναι κι αυτά αβάσιμα.

    αλήθεια, τι θα πει αλήθεια; και γιατί ονομάζεται αλήθεια η αλήθεια; ετυμολογικά δηλαδή, από που βγαίνει; Ποιος σκέφτηκε να την ονομάσει έτσι και γιατί; τι ρόλο παίζει στη ζωή μας; την τιμούμε όπως διατεινόμαστε ότι επιζητούμε να πάρχει γύρω μας ή τελικά είναι μια λέξη φάντασμα, φτιαγμένη για παραμύθια. Κι όταν νομίζεις τάχα πως μιλάς αληθινά, πώς ξέρεις ότι αυτό που λες είναι όντως έτσι και δεν είναι και κάπως αλλιώς; Ο άνθρωπος είναι πεπερασμένο ον, δεν προλαβαίνει σε 85 χρόνια κατά μέσο όρο να κατακτήσει την αλήθεια με την απόλυτη έννοια. Παλέυει με συνώνυμά της. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε ίσως είναι να την αναζητούμε και να πάμε ένα βήμα μπροστά βοηθώντας τις επόμενες γενιές, αν και δεν είναι σίγουρο ότι τελικά η ανακάλυψη της αλήθειας, αν ποτέ αυτή επιτευχθεί, θα μας είναι ευχάριστη.


    Με συγχωρείτε για την κατάχρηση του χώρου. Θα'σκαγα όμως η γυναίκα :P

    ReplyDelete
  3. Υπάρχει.
    Αλλά φοράει παραλλαγή για να μην ξεχωρίζει.

    ReplyDelete
  4. paramilito, σωστά θα ρωτούσες αλλά η επόμενη ερώτησή σου ποια θα ήταν?

    ReplyDelete
  5. elsa, εγώ είμαι τυχερός που έχω εσένα, εσύ είσαι τυχερή που έχεις (είχες) τέτοια δασκάλα, η δασκάλα είναι τυχερή που είχε (κατείχε) την αλήθεια (ή νόμιζε ότι την κατείχε) και η αλήθεια είναι τυχερή που την ψάχνουμε...

    "Η αναζήτηση της αλήθειας έχει περισσότερη αξία, από την κατοχή της αλήθειας".
    Γ. Λέσσινγκ

    ReplyDelete
  6. natalia, Μια τρίχα χωρίζει την Αλήθεια από το Ψέμα.

    Ομάρ Καγιάμ

    ReplyDelete
  7. Anonymous28/3/07 12:20

    Ο καθένας γνωρίζει την αλήθεια που μπορεί να υποστηρίξει και όχι δεν είναι απαραίτητη η απόδειξη. Έτσι γεννήθηκαν μεγάλες θεωρίες που χάθηκαν αλλά κι άλλες που από μια πίστη σε μια αλήθεια κρυμμένη σε σκιές, ευδοκίμησαν. Μία ταπεινή άποψη μίας μαθηματικού. Καλημέρα σε όλους.

    ReplyDelete
  8. Η Κινεζοι λενε κατι περι αληθειας,

    "απο οτι ακους μην πιστευεις τιποτα και απ οσα βλεπεις πιστευε τα μισα"

    δεν υπαρχει αληθεια

    ακομα και αν εχεις δει κατι με τα ματια σου , η κατανοηση της αληθειας περναει μεσα απο τα φιλτρα που κουβαλαει μεσα του ο καθενας, φιλτρα εκπαιδευσης, γαλουχησης, αντιληψης

    ReplyDelete
  9. υπαρχει αλλα δεν ειναι μια..ειναι πολλες!

    ο καθεις κουβαλαει μια αληθεια μεσα του, ειτε μας αρεσει ,ειτε οχι!

    ReplyDelete
  10. Vouts, Καλημέρα...

    Δεν ευδοκίμησαν μεγάλες θεωρίες, ευδοκίμησε το ψέμα.
    Όσο μεγαλύτερο το ψέμα, τόσο φανατικότερα το υποστηρίζουν.
    Οι άνθρωποι.

    ReplyDelete
  11. Reef, γεια σου...
    «Απόλυτη αλήθεια δεν υπάρχει, αυτή είναι η απόλυτη αλήθεια»

    Έστω και έτσι, υπάρχει μία αλήθεια...

    ReplyDelete
  12. AVRA, γεια σου...
    Υπάρχουν (λιγοστά βέβαια) πράγματα που είναι αποδεκτά απ όλους.

    Αλήθεια δεν είναι?

    ReplyDelete
  13. Anonymous30/3/07 17:56

    Εγώ πάλι θέλω να ρωτήσω κάτι άλλο..
    Ποιος σαδιστής εφήυρε αυτή τη λέξη (κ όχι μόνο αυτή) και μας έχει όλους σούζα, να αναζητούμε την ύπαρξη του νοήματός της στον αιώνα τον άπαντα???????

    ReplyDelete
  14. E χμμμ το ερώτημα έχει ήδη απαντηθεί
    1.πίστευε και μη ερεύνα
    2.πίστευε και ερεύνα
    3.τι σε νοιάζει εσένα
    Διαλέγεις την απάντηση της αρεσκείας σου.
    Και σήμερα θα σου αφήσω εγώ ένα τραγουδάκι
    ...Και όλο κλαίνε τα αρνάκια
    που θα γίνουν κοψιδάκια...
    Καλές γιορτές αραχτούλη μου.

    ReplyDelete
  15. Καλό Πάσχα, ellinida μου...

    ReplyDelete
  16. κάποτε ρώτησα τον θεολόγο εάν αυτά που λέει είναι αληθινά και γιατί δεν μαθαίνουμε τις αλήθειες των άλλων θρησκειών…. ποτέ δεν πήρα μια σοβαρή απάντηση

    αλήθεια μπορεί να μην υπάρχει, το ταξίδι όμως να την βρεις υπάρχει και κάνει την αλήθεια πραγματική.

    elsa καλά αυτά που γράφεις αλλά η αντικειμενική αλήθεια δεν υπάρχει καθώς ο ορισμός της επιστήμης είναι ο ορισμός του μηδέν, δηλαδή του τίποτα, μέσα από την διάψευση της κυρίαρχης άποψης και η υποκειμενική είναι μια φιλοσοφική άποψη εποχής και τίποτα παραπάνω

    ‘αραχτος και light’ και εγώ μαζί σου για την αλήθεια… :)

    ReplyDelete
  17. Anonymous6/12/08 15:35

    κατι θα βρηκες...

    ReplyDelete