18 Mar 2011

Έξω έχει μια ωραία μέρα...

Λιβύη, Ιαπωνία, Οικονομία...
Δολοφονίες στους δρόμους...
Απεργίες, απεργίες, απεργίες

Όλα αυτά τα βλέπω μέσα στο σπίτι μου
Σε όλα τα δωμάτια, εκτός από την τουαλέτα, μόνο εκεί δεν έχω τηλεόραση.
Μήπως πρέπει να βάλω και εκεί?

Έξω έχει μια ωραία μέρα, λιακάδα, ο ουρανός καθαρός καθόλου κρύο, ούτε ζέστη.
Οι σκύλοι, απέναντι στην πλατεία, κάνουν βόλτες και κάθε τόσο κατουράνε στα δέντρα...γιατί άραγε?
-Για να ορίσουν τα σύνορά τους, μου είχε πει κάποιος γνώστης.
Οι γάτες, πίσω στον ακάλυπτο βρίσκουν πάντα ένα μέρος ψηλά για να αράξουν.

Και γω?
Διχασμένη προσωπικότητα μου είχε πει κάποια φίλη πριν από χρόνια.
Λες να είμαι?
Το θέμα δεν είναι τι είμαι, αλλά πως το ανακαλύπτεις, πως το βεβαιώνεις.
Μήπως επειδή παίρνω δύο διαφορετικές μάρκες τσιγάρα από το περίπτερο?
Λες αυτό να δείχνει κάτι?

Νομίζω ο Μούτσης (κάπως έτσι τον λένε) ο μουσικός, είχε πει κάποτε, όχι παλιά, πριν από κάτι μήνες στην TV (που αλλού να τον δω) κάτι ωραία (που πέρασαν απαρατήρητα)
«Δεν ξέρω, λέει, ποιο είναι σωστό ή λάθος...το πρωί σκέφτομαι έτσι, το απόγευμα αλλιώς)
Και το βράδυ?
Πάλι αλλιώς.
Τον συμπάθησα τον τύπο από τότε.

Και εμείς οι άλλοι (εσείς οι άλλοι) που είμαστε σωστοί πως σκεφτόμαστε?
Πάντα το ίδιο?
Άσχετα αν έχει ωραία μέρα ή βρέχει?
Δεν νομίζω.

Δοκιμάζω τον εαυτό μου, εδώ και χρόνια, πολλά χρόνια.
Πειραματίζομαι.
Του βάζω δύσκολα, πάντα δύσκολα, τον ταλαιπωρώ.
Ψάχνω να βρω την άκρη, τη λύση, την ουσία.
Αυτό είναι...Η ουσία των πραγμάτων.

Δεν ικανοποιούμαι εύκολα, καθόλου εύκολα.
Και οι «άλλοι»?
Τι γνώμη έχω για τους άλλους?
Η αλήθεια είναι ότι τους ισοπεδώνω.
Τους κρίνω «συνολικά»
Μήπως αυτό δείχνει ότι είμαι και ρατσίστας?

Μάλλον είμαι.
Το θέμα δεν είναι τι είσαι, αλλά πως το ανακαλύπτεις (το είπαμε αυτό)
Έχω την εντύπωση ότι όλοι θέλουμε μόνο και μόνο...να κάνουμε εντύπωση.
Κάτσε με κανά φίλο σε καφετέρια (που λέει ο λόγος) και ρώτατον για κάτι που ξέρεις ήδη και δεν θα αργήσεις να καταλάβεις.

Πες του πχ για ένα ματς που είδες, αλλά μην του πεις ότι το είδες.
Θα αρχίσει αμέσως τις υπερβολές
Αλλά πριν το κάνεις αυτό θα πρέπει να συγκρατηθείς εσύ για να μην αρχίσεις ο ίδιος τις υπερβολές.
Και αυτό γιατί το κάνει? (και το κάνεις)
Μόνο και μόνο για να κάνει εντύπωση.
Να σου προκαλέσει το ενδιαφέρον για να τον προσέξεις.

Μήπως αν δεν σε προσέχει κανένας...δεν υπάρχεις?
Μήπως για να υπάρχεις θες να...
Που να ξέρω εγώ τι θες εσύ.
Βρέστο μόνος σου (και μόνη σου)

Έξω έχει μια ωραία μέρα...
Μέσα έχει...
Λιβύη, Ιαπωνία, Οικονομία...
Δολοφονίες στους δρόμους...

Και ξανθιές ηλίθιες στην TV

Και απεργίες...για να σε κλείνουν μέσα.





araxtos & μέσα - έξω

No comments:

Post a Comment